Oplever du også at dine lejere sommetider ikke modtager deres FI kort, eller måske er det blevet vådt eller på anden måde gået tabt. Så kan du udsende opkrævningen på en e-mail via Boligflow.
Dette gøres ved at gå til "Opkrævninger" -> Klik på den pågældende opkrævning -> Hold musen henover "Opret" -> Vælg "Send opkrævning på e-mail".
Vælg om opkrævningen skal sendes på e-mail eller brev.
Vælg betalingsmetoden (Betalingsservice, Mobilepay eller bank)
Skriv eventuelt en ekstra besked til lejeren og tryk så på "Send besked".
Der sendes en mail/brev til den primære lejers mail adresse med en beskrivelse af hvilket lejemål og periode opkrævningen gælder for. I mailen er opkrævningen vedhæftet som en pdf hvor der står beløbet de skal indbetale, og en indbetalingslinje.
Herunder er vedhæftet et eksempel på en sådan opkrævning, hvor det er sendt på e-mail med betalingsservice som betalingsmetode.