Ved at opsætte en integration mellem Boligflow og Propstep, sparer du dobbeltarbejde, og får gratis eksponering på førende lejeboligportaler, samt en fuld integration til struktureret boligudlejning.
Opstart på Propstep
Ny kunde hos Propstep
Er du ny kunde hos Propstep, skal du først oprettes hos dem. Du kan enten tage direkte fat i dem, eller gøre det via opsætningen i Boligflow.
Hvordan opretter jeg en bruger hos Propstep?
1. Gå til Apps.
2. Klik på Propstep.
3. Klik på Tilføj til Boligflow, øverst i højre hjørne.
4. I teksten står der "Hvis du ikke har en bruger, kan du oprette en bruger ved at klikke her."
5. Udfyld formularen med virksomhedsoplysninger og brugeradgang.
6. Vælg Boligflow under Hvilken integrationspartner?
Herefter afventer du svar fra Propstep om at du er oprettet som bruger, samt modtager en API-nøgle til brug i opsætningen af integrationen mellem Boligflow og Propstep.
Eksisterende kunde hos Propstep
Hvis du allerede er kunde, men ikke har en API-nøgle, kan du anmode om en når du går i gang med opsætningen af Propstep integrationen i Boligflow.
Jeg har allerede en bruger, men ingen API-nøgle
1. Gå til Apps.
2. Klik på Propstep.
3. Klik på Tilføj til Boligflow, øverst i højre hjørne.
4. I teksten står der "Hvis du har en Propstep bruger, men ikke en API-nøgle kan den bestilles ved at klikke her."
5. Udfyld formularen med virksomhedsoplysninger og brugeradgang.
6. Vælg Boligflow under Hvilken integrationspartner?
Herefter afventer du svar fra Propstep hvor du modtager en API-nøgle til brug i opsætningen af integrationen mellem Boligflow og Propstep.
Opsætning af Propstep integrationen i Boligflow
Hvis du både har en bruger og har modtaget en API-nøgle fra Propstep, kan du påbegynde opsætningen af integrationen mellem Propstep og Boligflow.
Hvordan opretter jeg forbindelse mellem Propstep og Boligflow?
1. Gå til Apps.
2. Klik på Propstep.
3. Klik på Tilføj til Boligflow, øverst i højre hjørne.
4. Indtast API-nøglen og klik på Verificer API-nøgle.
5. Boligflow henter nu de eksisterende virksomheder du har i Propstep og du har mulighed for at vælge dem i dropdownmenuen.
5.1 Hvis du er ny kunde og endnu ikke har oprettet en virksomhed, kan du vælge Opret ny virksomhed, og Boligflow vil automatisk sørge for at oprette en i Propstep.
6. Klik på Tilføj.
Du får nu en liste over alle dine ejendomme i Boligflow, hvorefter du kan synkronisere dem op til Propstep.
Hvordan forbinder jeg en ejendom til Propstep?
Hvis en ejendom allerede findes i Propstep, skal du blot matche den gennem Boligflow. Under Propstep opsætningen skal du:
1. Klikke på Forbind ejendom.
2. Vælg ejendommen i Propstep i dropdown menuen.
3. Klik på Forbind Ejendom.
OBS: Når du forbinder en ejendom, i stedet for at oprette en ny, gennem Boligflow, opdaterer vi kun ting som arealet og adressen. Status og økonomi overskrives ikke, før næste gang der foretages en ændring på ejendommen i Boligflow.
Hvordan opretter jeg en ejendom i Propstep?
Hvis en ejendom, som er oprettet i Boligflow, ikke allerede findes i Propstep, kan du blot oprette den igennem Boligflow. Under Propstep opsætningen skal du:
1. Klikke på Opret ejendom.
2. Klik igen på Opret ejendom.
Ejendommen er nu oprettet i Propstep og synkroniseret.
OBS: Boligflow sender al data med over. Det vil bl.a. sige Adressen, arealet, status på lejemål (Udlejet / Ledigt), og økonomi (Husleje, aconto, depositum m.m.).
Fremover vil det automatisk blive synkroniseret over hvis der oprettes en ny lejer eller en opsigelse.
Opret opsigelse og opdater økonomi i Propstep
Når du opretter en opsigelse i Boligflow, bliver det automatisk sendt til Propstep, således at status på lejemålet opdateres til ledig fra den dato lejeren fraflytter. Hvis der skal opdateres økonomi, fx hvis huslejen stiger fra næste udlejning, kan dette indtastes direkte i Boligflows opsigelsesflow, og sendes med over.
Hvordan synkroniserer jeg en opsigelse og ændrer økonomien i Propstep?
Læs hvordan du opretter en opsigelse her: Opsigelse & fraflytning
1. Når du kommer til trin 3 i opsigelsesflowet der hedder Tomgang, får du en boks der hedder Send til Propstep.
2. Vælg hvornår lejemålet er ledigt fra. Boligflow foreslår selv en dato ud fra hvad du tidligere har tastet i flowet.
3. Ret lejen, samt depositum og forudbetalt leje, til de nye priser.
4. Gå til Næste og færdiggør opsigelsen.
5. Når opsigelsen er færdig, opdateres data automatisk i Propstep.
Ofte stillede spørgsmål
Vi har samlet de oftes stillede spørgsmål herunder så du nemt kan blive hjulpet videre. Skulle du alligevel have spørgsmål, kan du altid sende en mail til support@boligflow.dk.
Hvor finder jeg mine ejendomme i Propstep?
I Propstep kaldes en ejendom for et projekt. Du skal derfor klikke på fanebladet "Projekter" i Propstep.
Vælg mellem fanebladet Offentlig, Synlig via Link og Skjult. Du ændrer selv status på ejendommen i Propstep.
Hvor ofte synkroniserer Boligflow data til Propstep?
Hver gang der foretages en handling som har indflydelse på Propstep, bliver det automatisk synkroniseret over i realtid. Du skal ikke foretage dig noget.
Hvad sker der hvis jeg annullerer en opsigelse?
Så bliver lejemål automatisk markeret som udlejet igen. Hvis ejendommen er synlig på forskellige sider, vil lejemålet forsvinde og ikke længere stå som ledig.
Bliver ejendomme automatisk markeret synlige i Propstep?
Nej, du skal selv markere en ejendom som synlig i Propstep. Under Projekter, kan du klikke på de 3 prikker ud for en ejendom og vælge Rediger. Her kan du ændre forskellige data som vil blive lagt ud på de sider hvor ejendommen gøres synlig. Herefter kan du ændre status fra Skjult til Offentlig, eller Synlig via Link og klikke Gem.