Hvis du gør brug af Business Central til bogføring af dine regnskaber, kan du nemt og hurtigt tilkoble denne app i Boligflow. Så snart appen er tilkoblet, vil alle posteringer blive sendt til Business Central. Boligflow sender både alle posteringer med tilbagevirkende kraft og vil fremadrettet sende alle posteringer over så snart de er oprettet i Boligflow.
Opsætning af Business Central
Hvordan tilkobler jeg Business Central til Boligflow?
1. Klik på Apps i venstremenuen.
2. Klik på Business Central og derefter på Tilføj til Boligflow.
3. Vælg den Business Central løsning I benytter.
4. Når du har valgt, klikker du på Forbind, hvorefter du bliver omdirigeret til en ny side, hvor du skal logge ind på din Business Central konto og give Boligflow adgang til denne.
5. Nu er du næsten klar. Alt du skal gøre er at færdiggøre opsætningen i Boligflow.
5.1 Vælg din Virksomhed i listen.
5.2 Vælg hvilken Finanskladde Boligflow skal bogføre til.
Tip: Vi anbefaler at du laver en særskilt Finanskladde kun til posteringer fra Boligflow, så det er nemmere at afstemme.
OBS: For at finanskladden kan vælges, skal den have typen Indbetalingskladde.
5.3 Hvis du har momspligtige lejemål, skal du opsætte Momskode og Momskonto.
6. Udfyld kontoplanen.
6.1 Vælg Bankkonto.
6.2 Vælg Bogføringsniveau og om der gøres brug af dimensioner.
6.3 Udfyld alle påkrævede felter i kontoplanen.
6.4 Ved brug af dimensioner skal du udfylde dimensioner nederst.
7. Afslut ved at trykke Gem.
Alle bilag i Boligflow vil nu automatisk blive bogført på de valgte konti du har opsat i kontoplanen.
Ofte stillede spørgsmål
Hvorfor modtager jeg ingen posteringer i Business Central?
Der kan være flere årsager til at du ikke modtager nogen posteringer. Først og fremmest skal du sikre dig at du har udfyldt alle obligatoriske felter i Business Central opsætningen.
1. Gå til Assistenten, som er placeret øverst i højre hjørne og har ikonet som en lille robot.
2. Se om der ligger en post hvor der står Der mangler opsætning i din Business Central integration, som vist på billedet herunder.
3. Hvis der mangler at blive udfyldt ét eller flere felter, vil der slet ikke blive sendt nogen posteringer til Business Central. Sørg derfor altid at få udfyldt alle felter.
Hvis der ikke mangler opsætning i din Business Central integration, kan der være en anden grund til at du ikke har modtaget nogen posteringer.
1. Gå til Økonomi i venstremenuen.
2. Klik på fanebladet Eksterne bilag.
3. Kontroller om der er nogen bilag som er fejlede, og i så fald, prøv at klikke på Gensend fejlede for at se om det afhjælper problemet.
4. Hvis det ikke hjælper at gensende fejlede, kan det være en god ide at kontrollere om dit regnskabsår er åbent og har samme navn i Boligflow som det har i Business Central. Ellers kontakt Boligflows support på support@boligflow.dk eller 70 60 20 03.
Hvor ofte sender Boligflow posteringer til Business Central?
Vi sender posteringerne til Business Central så snart de er registreret og bogført i Boligflow. Vi vil dog anbefale at vente op til en time, hvis du ikke har modtaget dine posteringer endnu.
Indlæser Boligflow gamle posteringer fra før vi tilkoblede Business Central?
Ja, det sker helt automatisk. Fra det øjeblik du satte din virksomhed i drift på Boligflow, blev alle posteringer gemt i systemet, klar til det tidspunkt hvor du tilkoblede en integration til et af vores regnskabsprogrammer.
Så snart der er skabt forbindelse mellem Boligflow og Business Central, vil du modtage alle posteringer indenfor en time.