I denne artikel kan du finde svar på eventuelle spørgsmål du måtte have til hvordan Boligflow og MobilePay taler sammen, samt hvordan du bruger forskellige funktioner i systemet.
Hvis du søger hjælp til oprettelse af MobilePay eller har spørgsmål til hvordan du generelt kommer i gang med MobilePay i Boligflow, kan du læse mere om det i vores artikel her: Opstart på MobilePay i Boligflow
Opkræv husleje via MobilePay
Hvis du har oprettet dig hos MobilePay og tilkoblet appen i Boligflow, er du klar til at opkræve huslejen gennem MobilePay.
Når der udsendes opkrævninger via Boligflow, vil der være mulighed for at lejeren kan betale opkrævningen via MobilePay og samtidig tilmelde sig til automatisk opkrævninger fremadrettet.
Tilmeld nye lejere til MobilePay
Når du opretter en ny lejekontrakt i Boligflow og samtidig beder Boligflow om at opkræve indflytningsopkrævningen(depositum, forudbetalt leje og første månedshusleje) kan lejeren betale denne via MobilePay.
Hvordan tilmelder jeg en lejer ved lejekontraktens oprettelse til løbende huslejeopkrævninger gennem MobilePay?
1. Opret en ny lejekontrakt(Læs mere i vores artikel her: Lejekontrakter).
2. I trinnet Betalinger skal du vælge MobilePay som lejerens Betalingsmetode.
3. Herefter skal du sige Ja til Skal Boligflow lave indflytningsopkrævningen.
3. Når lejeren modtager lejekontrakten, vil de på indflytningsopkrævningen have mulighed for at betale opkrævningen gennem MobilePay og samtidig blive tilmeldt løbende betalinger gennen Mobilepay.
3.1 Hvis du valgte at Boligflow ikke skulle opkræve indflytningsopkrævningen, vil lejeren ved første måned hvor der skal betales husleje, modtage en opkrævning på MobilePay hvor de kan acceptere med et swipe og samtidig tilmelde sig løbende betalinger.
Herunder følger screenshots af et eksempel på en lejer der tilmelder sig løbende huslejeopkrævninger gennem sin indflytningsopkrævning:
Tilmeld eksisterende lejere til MobilePay
Hvis du netop har fået oprettet dig hos MobilePay, har du sikkert en masse eksisterende lejere som ikke er tilmeldt. Dem har du mulighed for at hjælpe med at tilmelde sig, nemt og hurtigt.
Hvordan tilmelder jeg en eksisterende lejer til MobilePay?
1. Gå til Lejemål i venstremenuen.
2. Klik på det pågældende lejemål.
3. Hold musen henover Opret og vælg MobilePay tilmelding.
4. Gennemlæs oplysningerne i flowet og Send tilmelding afsted til lejer.
5. Når lejer har godkendt, vil du få besked om det i assistenten.
Du kan også altid se om en lejer er tilmeldt MobilePay ved at:
1. Gå til Lejemål i venstremenuen.
2. Klik på det pågældende lejemål.
3. På første faneblad, Generelt, kan du se det i boksen Tilknyttede apps.
Hvordan ændrer jeg betalingsmetode til MobilePay på en eksisterende lejer?
1. Gå til Lejemål i venstremenuen.
2. Klik på det pågældende lejemål.
3. Klik på Fanebladet Opkrævninger og vælg herefter Rediger lejekontrakt under Betalingsmetode.
4. Klik på Opkrævning i venstre side.
5. I boksen Betalingsmetode, vælger du MobilePay og klikker Gem.
Ved næste opkrævning vil lejer modtage en opkrævning gennem Mobilepay hvor de kan godkende betalingen og tilmelde sig til løbende opkrævninger.
Hvordan udsender jeg en enkelt opkrævning gennem Mobilepay?