I denne artikel får du hjælp til hvordan du tilkobler din e-conomic aftale i Boligflow, samt får svar på mange ofte stillede spørgsmål om hvordan Boligflow og e-conomic snakker sammen.
Opsætning af e-conomic i Boligflow
Hvilken e-conomic aftale skal jeg vælge?NY!
For at Boligflow kan integrere med e-conomic, skal du bruge en aftale der giver Fri adgang til integrationer. Det er enten aftalen Plus, Smart eller Avanceret.
Du kan derfor IKKE bruge aftalen Basis, da den ikke giver Fri adgang til integrationer.
Du kan læse mere på e-conomic's hjemmeside: https://www.e-conomic.dk/priser
Hvordan tilkobler jeg e-conomic til Boligflow?
1. Gå til Apps i venstremenuen.
2. Klik på appen e-conomic og vælg Tilføj til Boligflow.
3. Klik på Forbind får at blive sendt til e-conomic hvor du skal logge ind og give Boligflow tilladelse til din aftale.
4.1 Vælg Kassekladden i dropdown listen(Vi anbefaler at du laver en særskilt kassekladde til Boligflow, så disse posteringer er adskilt fra resten).
4.2 Hvis du har erhvervslejemål med moms, kan du vælge hvilken momskonto der skal benyttes i dropdown listen.
Ofte stillede spørgsmål
Om e-conomic i Boligflow
Hvorfor modtager jeg ingen posteringer i e-conomic?
Der kan være flere årsager til at du ikke modtager nogen posteringer. Først og fremmest skal du sikre dig at du har udfyldt alle obligatoriske felter i dinero opsætningen.
1. Gå til Assistenten, som er placeret øverst i højre hjørne og har ikonet som en lille robot.
2. Se om der ligger en post hvor der står Der mangler opsætning i din e-conomic integration, som vist på billedet herunder.
3. Hvis der mangler at blive udfyldt ét eller flere felter, vil der slet ikke blive sendt nogen posteringer til Dinero. Sørg derfor altid at få udfyldt alle felter.
Hvis der ikke mangler opsætning i din e-conomic integration, kan der være en anden grund til at du ikke har modtaget nogen posteringer.
1. Gå til Økonomi i venstremenuen.
2. Klik på fanebladet Eksterne bilag.
3. Kontroller om der er nogen bilag som er fejlede, og i så fald, prøv at klikke på Gensend fejlede for at se om det afhjælper problemet.
4. Hvis det ikke hjælper at gensende fejlede, kan det være en god ide at kontrollere om dit regnskabsår er åbent og har samme navn i Boligflow som det har i Dinero. Ellers kontakt Boligflows support på support@boligflow.dk eller 70 60 20 03.
Hvor ofte sender Boligflow posteringer til e-conomic?
Vi sender posteringerne til e-conomic så snart de er registreret og bogført i Boligflow. Vi vil dog anbefale at vente op til en time, hvis du ikke har modtaget dine posteringer endnu.
Indlæser Boligflow gamle posteringer fra før vi tilkoblede e-conomic?
Ja, det sker helt automatisk. Fra det øjeblik du satte din virksomhed i drift på Boligflow, blev alle posteringer gemt i systemet, klar til det tidspunkt hvor du tilkoblede en integration til et af vores regnskabsprogrammer.
Så snart der er skabt forbindelse mellem Boligflow og e-conomic, vil du modtage alle posteringer indenfor en time.
Understøtter Boligflow dimensioner/afdelinger?
Ja, Boligflow understøtter dimensioner, eller afdelinger som det også hedder. For at benytte Afdelinger i Boligflow, skal du først og fremmest have modulet installeret i din aftale hos e-conomic.
Du kan slå Afdelinger til når du tilkobler din aftale i Boligflow(Se vores guide tidligere i denne artikel der hedder Hvordan tilkobler jeg e-conomic til Boligflow? punkt 4.4 og 4.6).
Hvordan angiver jeg en anden kassekladde?
Hvis du, efter at have tilkoblet e-conomic til Boligflow, får brug for at vælge en anden kassekladde, kan du altid gøre det ved at:
1. Gå til Apps i venstremenuen.
2. Klik på appen e-conomic og vælg Ændre opsætning.
3. På første side du kommer ind på, Generelt, kan du vælge en kassekladde i dropdown menuen.
Om e-conomic generelt
Hvad er "Gruppering af tilgodehavende"?
Under din opsætning af e-conomic, kan du slå funktionen Gruppering af tilgodehavende til.
Vælger du, at slå funktionen til, sammensmelter Boligflow automatisk posteringerne på kontoen tilgodehavende ovre i e-conomic, så én postering svarer til én opkrævning. Det kan være med til at give et bedre overblik, og du skal ikke lægge posteringer sammen, for at få totalbeløbet for en opkrævning.
Eksempel
Lejer er blevet opkrævet 5.500,00 kr., som dækker over 5.000,00 kr. i husleje, samt 500,00 kr. i aconto varme.
Hvis IKKE funktionen er slået til, vil posteringerne fordele sig således i e-conomic:
Her kan du se, at på tilgodehavende, er opkrævningen smeltet sammen som én postering, og dækker over både aconto varme, og husleje beløbet.
Hvordan opsætter jeg min kassekladde korrekt i e-conomic?
For at Boligflow har adgang til din kassekladde er det vigtigt, at du sikrer dig at din kassekladdes tilladte posteringstyper er sat til enten Alle eller Finansbilag.
Dette kan du ændre ved at:
1. Gå til Regnskab i topmenuen i e-conomic.
2. Klik på Kassekladder i venstremenuen.
3. Klik på den kassekladde du vil benytte i Boligflow
4. Klik på pilen ud for Andre muligheder og vælg Opsætning af kassekladde, som vist på billedet herunder.
5. Her kan du vælge Alle eller Finansbilag under Tilladte posteringstyper.
Vi foreslår, at man laver en ny kassekladde, som evt. kaldes "Boligflow". På den måde kan du kende forskel på de posteringer, der kommer fra systemet og andre posteringer i din e-conomic konto.
Hvordan giver jeg Boligflow adgang til min e-conomic aftale?
Hvis du ønsker at tilføje Boligflow, som administrator på din e-conomic aftale, kan du følge e-conomic's guide herunder:
Søg efter "Boligflow" i listen, så dukker vi op.
https://www.e-conomic.dk/support/artikler/giv-en-administrator-adgang-til-din-aftale